כ-300 נשים, גברים, בני ובנות נוער הגיעו אתמול בערב להשתתף במחאה של המועצה האזורית דרום השרון בקריאה לשים סוף לאלימות נגד נשים


נשות דרום השרון באירוע המחאה

כמיליון נשים, ילדים וגברים כלואים בישראל במעגל האלימות.

אנחנו קוראים לכל נציגינו בכנסת וכל אחד ואחת משרי הממשלה לוודא כי התוכנית הלאומית לאלימות במשפחה מתוקצבת ומיושמת. התוכנית שנועדה להוביל לשינוי אמיתי ועומדת קפואה כבר 3 שנים ללא תקצוב! התוכנית שישומה יוביל לטיפול בגברים האלימים, בנשים המוכות, בילדים ובילדות שחיים בסיכון במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם.

לפני מותה כתבה מאיה ווישניאק את הדברים הבאים:
"אני לעולם לא אפסיק לנסות, ואף פעם לא אוותר.
תמיד אנסה לשנות דברים לטובה, אפילו אם זה הדבר הקטן ביותר וכל הזמן לשאוף ליותר כי אני יודעת שאני יכולה ואין מצב לא משנה מה קורה שאני מוותרת לעצמי"

אושרת גני גונן ראש המועצה אמרה בדבריה בהפגנה: "אלימות נגד נשים היא מגיפה חברתית. היא פוצעת וגם הורגת והיא חוצה את כל החברה שלנו: יהודיות וערביות, צעירות ומבוגרות, עולות חדשות וותיקות, נשים ממעמד סוציואקונומי גבוה ונמוך- זו מחלה שצריך לטפל בה בנחישות רבה. אני פונה לממשלה ליישם מיד את התכנית הלאומית למניעת אלימות נגד נשים. זו גם האחריות שלנו להעלות את המודעות ולדאוג לכן. אנחנו כאן כדי להקשיב לכן, אנחנו כאן כדי לשבור את מעגל האלימות".

ראש המועצה אושרת גני גונן במחאה

מירית כץ, יועצת ראש המועצה לשוויון מגדרי:
"אנחנו בדרום השרון, נעבור כיתה כיתה, תנועת נוער אחת ועוד אחת ונסביר לבנות ולבנים, לנשים וגברים: לא מפחדים ממי שאוהבים!"

11 נשים, בהן תינוקת בת 10 חודשים נרצחו מתחילת השנה על ידי בן זוגן, או בן משפחה קרוב אחר.

שאדיה, ילנה, נסרין, מירוות, זמזם, מאסטוול, טטיאנה, מאיה...

אתן עומדות לנגד עיננו ואנחנו נעשה הכול ונוודא שאחרים יעשו הכול כדי להוביל לשינוי, כדי שאף אישה ואף ילד לא יחיו בפחד ושאף אישה ואף ילד לא ילקחו מאיתנו במעשה נפשע של אלימות.

אנחנו שמות לזה סוף,

ואנחנו קוראות גם לכם ולכן לשים לזה סוף.

תודה למועצת הנשים של דרום השרון, לורדה לוי ומירית כץ העומדות בראשה, ולכם ולכן שהשתתפתן במחאה הצודקת.

(צילום: יוני משיח)

נשות דרום השרון במחאה