מחלקת חינוך מיוחד ופרט
המחלקה רואה את ייעודה במתן מענה מותאם לתלמידים עם צרכים מיוחדים בגילאי 3 -21, לאפשר להם לממש את יכולותיהם החברתיות, הקוגניטיביות והרגשיות לקראת השתלבותם בחברה. המחלקה זמינה להורי התלמידים ומאפשרת קשר אישי ובלתי אמצעי, מתן מענה מיטבי המותאם ליכולותיהם של הילדים ולשביעות רצון ההורים. למחלקה ממשקים ושיתופי פעולה עם היחידות הושנות במועצה ומחוצה לה, במטרה להרחיב את המענים ולתת עטיפה הוליסטית מיטבית ושילוב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בקהילה.
מכלול הקטגוריות של אוכלוסיית החינוך המיוחד:
לקויות מורכבות, מוגבלות שכלית התפתחותית, לקויות למידה, לקויות תקשורתיות, הפרעות רגשיות התנהגותיות, הפרעות נפשיות, מגבלות פיזיות, לקות שמיעה וראייה , קשיי קשב וריכוז ועוד
באחריות המחלקה:
- קיום ועדות מיצוי בשיתוף עם ההורים , צוותי החינוך בבתי הספר ואגפי הגיל השונים באגף
- קיום ועדות זכאות ואיפיון
- ייעוץ והכוונה בתחום המענה לפרט.
- שיבוץ מיטבי בהתאם לצרכי התלמיד ומעקב אחר התלמידים.
- פיתוח וקידום יוזמות חינוכיות במסגרת החינוך המיוחד במועצה.
- קידום השילוב של התלמידים במסגרות החינוך הרגיל במועצה
- פיקוח על הפעלתה התקינה של מערכת החינוך המיוחד בהתאם למנהלי המועצה והנחיות משרד החינוך.
- קיום קשר שוטף וביצוע סיורים במוס"ח לאיתור ליקויים וטיפול בהם.
- שיבוץ ופיקוח על עבודת הסייעות .
- קשר אישי עם המשפחות.
- קשר רציף עם המסגרות החינוכיות.
- ארגון הסעות לתלמידי החינוך המיוחד.
- תשלום וגביית אגרות תלמידי חוץ
עלון מידע להורים
הורים יקרים,
תהליך הכניסה לחינוך המיוחד מלווה לרוב בלא מעט שאלות, תהיות ולבטים.
בעלון זה ריכזנו עבורכם את כל המידע המעודכן ביותר בתחום החינוך המיוחד- חוק החינוך המיוחד, ועדות הזכאות והאפיון, התהליכים והזכויות של ילדכם-ן כתלמידי החינוך המיוחד והמסגרות החינוכיות הקיימות במועצה.
אנו מקווים שהמידע יסייע לכם-ן בתהליך עם הצטרפותכם-ן לחינוך המיוחד.
מסגרות החינוך המיוחד במ.א דרום השרון
ילדים עם צרכים מיוחדים, אשר אובחנו ככאלה על ידי גורם מקצועי, שוועדת הזכאות והאפיון קבעה את זכאותם ואת היקף שירותי החינוך המיוחדים עבורם, ישובצו במסגרת חינוכית מותאמת לצורך ולתפקוד שלהם, בין היתר בתחום הקוגניטיבי, הלימודי, השפתי, הרגשי, החברתי, התקשורתי, העצמאות התפקודית וההתארגנות.
גנים תקשורתיים:
- גן יערה ( צופית)
- גן פטל ( צור יצחק)
- גן ליצי' (צור יצחק)
גני עיכוב התפתחותי:
- שפתי: גן נווה ( נווה ימין)
- גן דרור ( מתן)
- גן גורים
- גן עופר ( צור יצחק)
כיתות ל"ל (כיתות קטנות במסגרות רגילות)
- כיתה א': בית חינוך צור יצחק
- כיתה א' תקשורתית: מעבר אפק
- כיתה ב': צופית
- כיתה ד'-ה': בית ספר יצחק נבון
כיתות קטנות בעל יסודי
- כיתה ז': ירקון
- כיתה ז' תקשורתית: עמי אסף
- כיתה ח': עמי אסף
- כיתה ט': ירקון
- כיתה י': עמי אסף
- כיתה י"א: ירקון
- כיתה י"ב: עמי אסף
בתי ספר לחינוך מיוחד
- בית אקשטיין בית ברל – בית ספר לנוער עם קשיים רגשיים, כיתות ז'-ט'
- בית ספר בית אקשטיין כפר מלל- בית ספר לתלמידים ל"ל, כיתות ז'-ט
- בית ספר לילדים על הרצף בית ברל, כיתות ז'-י"ב
- נווה צאלים – מרכז חינוכי טיפולי ברמות השבים, כיתות ז'-י"ב
כל מסגרות החינוך המיוחד פותחות את יום הלימודים בשעה 07:30 ומסיימות את יום הלימודים על פי החלטת משרד החינוך, בהתאם לאפיון.
הגנים פועלים בימים א'-ה' עד השעה 14:00, ובימי ו' עד 13:00.
גני תקשורת פועלים בימים א'-ה' עד השעה 16:45, ובימי ו' עד השעה 13:00.
חלק מבתי הספר פועלים במתכונת יום חינוך ארוך ובחלקם מופעלים צהרונים. פרטים בבתי הספר.
רישום לצהרונים
הרישום לצהרון בגנים מתבצע לאחר הרישום לגן. יש לפנות בטלפון או בדואר אלקטרוני על פי פרטי הקשר בכל גן / בית ספר על פי הצהרון המפעיל באותה מסגרת.
הרישום לצהרון בית הספר, במידה שמופעל צהרון, מתבצע ישירות מול מפעיל הצהרון. פרטים ייתנו במזכירות בית הספר.
רישום להסעות
על פי חוק, ובהתאם למדדים שקבע משרד החינוך, ילדים מגיל גן ועד כיתה ג' אשר להם אבחנה של לקות למידה, לקות שפתית, עיכוב התפתחותי או הפרעות התנהגותיות רגשיות זכאים להסעה אם המסגרת החינוכית שלהם ממוקמת במרחק של 2 קילומטרים ויותר ממקום מגוריהם. ילדים מכיתה ד' ואילך זכאים להסעה אם המרחק הוא של 3 קילומטרים ומעלה. עם זאת, משרד החינוך מגדיר מקרים חריגים בהם תלמידים זכאים להסעה ולליווי, גם אם אינם עונה על המדדים האמורים.
לכל שאר הלקויות כל הילדים זכאים להסעה בלי קריטריון מרחק.
הקלות במס הכנסה
הורים לתלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים על פי החלטתה של ועדת זכאות ואפיון, זכאים גם להקלות במס. אישור ההחלטה של ועדת זכאות ואפיון משמש גם אישור למס ההכנסה, ותוקפו שלוש שנים.