בשנה"ל תשפ"ב ישנם 1877 ילדים בגילאי 3-6 שנים המתחנכים ב- 73 גנים (ממלכתי, ממלכתי-דתי וחינוך מיוחד).

מדור גני ילדים חולש על תחומים רבים לרבות ניהול כוח אדם, רישום ושיבוץ לגנים, עבודה עם משרדים שונים (שפ"ח, מתי"א, משרד החינוך, משרד הבריאות ועוד), הפעלת תכניות ייחודיות ועוד.

על מנת ליצור סביבה שתאפשר לכל ילד וילדה לנסות ולהתנסות, לחוות וללמוד ולרכוש כלים להתפתחות מיטבית,  מדור גני ילדים ימשיך לפעול בחיזוק ההון האנושי הכולל את צוותי החינוך וגורמי הייעוץ וההדרכה במקביל להשקעה במשאבים פיזיים הכוללים שיפור תשתיות מוסדות החינוך והצטיידות.
*למידע אודות גני החינוך המיוחד יש לפנות למחלקת חינוך מיוחד באגף החינוך.

מידע כללי:

  • שעות פעילות - ימים א'-ה' בין השעות 7:30-14:00 ובימי ו' 7:30-12:45.
  • החופשות בגנים הם על פי לוח חופשות משרד החינוך.
  • תקן מספר ילדים וכוח אדם
    • מספר ילדים בגן עומד על 35 ילדים ו-2 נשות צוות: גננת ותומכת חינוך.
    • בגנים אשר מתחנכים בהם יותר מ- 30 ילדים בגילאי 3-4 שנים תשובץ סייעת נוספת ל- 5 ימים בשבוע (רפורמת הסייעת השנייה של משרד החינוך).
    • גנים רב גילאים (גילאי 3-6) – גנים אשר מתחנכים בהם יותר מ- 30 ילדים תשובץ גננת נוספת של משרד החינוך בחלקיות משרה.
  • תשלומי הורים – גובה תשלומי הורים נקבע על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ומתעדכן בסמוך לפתיחת שנת הלימודים. התשלומים כוללים: ביטוח, סל תרבות ושיעורי העשרה. התשלום מתבצע ב- 3 תשלומים החל מאוקטובר של אותה שנה. 
    פעילויות ההעשרה יתקיימו במסגרת ההנחיות שיתקבלו ממשרד החינוך, משרד הבריאות והמועצה. אנו מקווים כי נוכל לקיים שיעורי ספורט דרך רשות הספורט במועצה וכן לקיים מספר מופעים של סל תרבות.
    פירוט לגבי תשלומי הורים ישלח במהלך חודש ספטמבר 2021.

כוח אדם

המועצה החליטה לשנות את שם התפקיד של הסייעת בגנים ל"תומכת חינוך". כינוי זה מדגיש את העשייה החינוכית, התמיכה והליווי של התומכת החינוכית שהתעצמה אף עוד יותר בתקופת הקורונה. גאות בהן ושמחות שהן איתנו במשפחת דרום השרון.
צוות הגנים כולל גננת (באחריות משרד החינוך) ותומכת חינוכית (עובדת מועצה).
בשנה"ל תשפ"ב עובדות 95 תומכות חינוך קבועות, 30 סייעות מחליפות.
ניהול כוח האדם הינו תחום רחב אשר כולל בחובו אלמנטים של גיוס ושיבוץ, ליווי והדרכה, הכשרה והעצמה ותפעול מערך ההחלפות לאורך שנת הלימודים.

רישום ושיבוץ

ניתן לקרוא על תהליך הרישום והשיבוץ בחוברת רישום הכוללת מידע על תהליך הרישום, מערך השיבוצים, ערעורים, ועדות שונות, מידע כללי על הגנים ועוד.
למידע על רישום לגני ילדים לשנת הלימודים תשפ"ב

פעילויות העשרה

  • שיעורי ספורט – בניהול רשות הספורט במועצה. המטרה המרכזית של הפעילות הגופנית בגיל הרך היא לאפשר לילדים להגיע לשכלול יכולתם ולניצול מרבי של הפוטנציאל שלהם מתוך התנסות המדגישה את הייחודיות של כל אחד ואחת בהתאם לשלב ההתפתחות שבו הם נמצאים. הטמעת הפעילות הגופנית בשגרת חייו של הילד היא אחת ממטרות התכנית, יחד עם הבאת ערך מוסף לו ולמשפחתו.
  • סל תרבות – בגנים רואים את החשיבות בחשיפת הילדים לעולם הקסום של חוויית הצפייה בהדרכה, מפגש עם השחקנים, הנגנים והרקדנים בתוך הגן באינטימיות המתאימה לגילם. הילדים נחשפים למגוון תחומי האומנות כמו מחול, מוזיקה, ספרות ואומנות פלסטית.

ייחודיות בגנים:

פיתוח תחום הגיל הרך בתכנית האסטרטגית של דרום השרון כוללת בחובה פיתוח תכניות ייחודיות מבוססות תשוקה של הצוות החינוכי בשילוב תכנון ועיצוב מחדש של מבני הגנים ומתחמים בזיקה לסיפור החינוכי הגני והקהילתי. הייחודיות תבוא לידי ביטוי בעשייה החינוכית בגן עם קשר לקהילה.

  • קיימות בגני הילדים (גני יער) – גני הילדים בדרום השרון מובילים דרך למידה ייחודית המשלבת למידה ופעילות חוץ גנית חווייתית ומשמעותית, במרחבים הטבעיים הסמוכים לגני הילדים. למידת עקרונות לניהול מקיים של גני הילדים וחסכון במשאבים, ובדגש על טבע, פליאה, פיתוח חצר הגן ועידוד השהות בחוץ.
     
  • חווה חקלאית – בשנת הלימודים תשפ"א הוקמה החווה החקלאית – מרכז אדם ואדמה. אנו נערכים ללמידה תהליכית בחווה בה יפגשו מורה מוסמך מהחווה החקלאית. הילדים יתנסו במגוון כלי עבודה, מגע עם האדמה, שתילה, זריעה, עישוב ועוד.
     
  • תוכניות נוספות שמתקיימות באופן שוטף בגני הילדים (יתקיים בהתאם להנחיות הקורונה):
    • שוטר בא לגן – תוכנית של משרד החינוך בשיתוף משטרת ישראל. בתוכנית הילדים יחשפו לתוכנית ייחודית בה הילדים יכירו  את תפקיד השוטר, את המדים, הסמלים והעזרים המשמשים אותו כגון: מכשיר קשר ניידת ועוד. בנוסף, ילמדו על הדרך הבטוחה מהבית לגן ובחזרה , זהירות מחפצים חשודים ועוד. לקראת סוף השנה יערך אירוע שיא המסכם את תהליך הלמידה.
    • תוכנית עין טובה -  פרוייקט בשיתוף מועדון "ליונס" עולמי. איתור מוקדם הינו חשוב וקריטי בגיל הצעיר שכן ראייה לקויה עשויה לעכב את התפתחותו של הילד ומקשה על תהליכי למידה.

מערך תמיכה רב מקצועי בגנים:

על מנת לתת ליווי, תמיכה, ייעוץ, הכוונה והדרכה לכל גן וגן מתקיים שיתוף פעולה הדוק בין מספר גורמים וביניהם פיקוח משרד החינוך וצוות יועציו, השירות הפסיכולוגי, מתי"א, מחלקות ואגפים נוספים במועצה ועוד. המטרה הינה משותפת – קידום גני הילדים בתחומים השונים כולל אקלים חינוכי, למידה, שינוי פני הגן, קהילתיות ועוד.

מערך התמיכה הרב מקצועי נפגש בפורומים שונים כמו בוועדות היגוי גני ילדים/קדם יסודי, במצבים בהם עלה הצורך בהתערבות נקודתית של אנשי מקצוע בגן מסויים, בוועדות שונות אשר דנות בזכאות לסל תמיכות ועוד.
דוגמה לשיתוף פעולה הינו בניית תכנית מותאמת לגני הטרום טרום חובה. ילדים אלה מגיעים ממסגרות פרטיות ונפגשים לראשונה עם מערכת החינוך הפורמאלית.

תשתיות, הצטיידות, פני הגן והמרחב שסביבו: 

אנו נמצאים בעיצומו של תהליך רב שנתי לשיפור פני הגנים והחצרות. בשנה זו שודרגו 22 גנים תוך התייחסות למאפייני הגן העתידי של משרד החינוך והתאמה לייחודיות מבוססת תשוקה של צוותי החינוך בשילוב ראייה קהילתית לצרכים הייחודים שלה. בתהליך לקחו חלק צוותי החינוך של הגן, צוותי הדרכה ופיקוח של משרד החינוך, נציגי אגף החינוך, אדריכלים ונציגי החכ"ל. אנו נמשיך לקדם תכנית זו גם בשנים הבאות.