ספריית ההדרכה

קטיגוריות משנה

נועם באומגרטן

רכזת הדרכה

טל: 03-9000542 פקס: 03-9000685   דוא"ל: noam@dsharon.org.il

ספריית ההדרכה של דרום השרון מציגה מאות קבצים בכל נושאי ההדרכה השונים- היכרות, גיבוש, מנהיגות, ערבים חברתיים, סובלנות, חוץ וטבע, טיולים ומחנות, ציונות, חגים ועוד...

מטרת הפעולה: החניך יתגבש עם קבוצתו. החניך יישפר את עבודת הצוות שלו עם קבוצתו. החניך ילמד להיות עירני לחברי הקבוצה שלו.
    משחקי היכרות אוסף של משחקי היכרות לכל הגילאים מחבר יישוב מתאים לכיתות הועלה בתאריך לא ידוע לא ידוע לכל הגילאים 5.7.2012   חוברת חודש ארגון דרום השרון 2011 חוברת הדרכה לחודש ארגון, דרום השרון 2011. מחבר יישוב מתאים לכיתות הועלה בתאריך געד"ש   ד'-ח' 5.7.2012   רביעיות היכרות משחק היכרות ברביעיות- כל אחד ממלא על עצמו את ארבעת הכרטיסיות כפול 4 ובכל פעם מדגיש דבר אחר בכרטיסייה. מערבבים ומחלקים מחדש שווה בשווה. כל אחד מקבל  צריך שיהיו לו כמה שיותר רביעיות שלמות על מישהו אחר. איך משחקים? פוגשים מישהו בחדר ומותר לשאול אותו שלוש שאלות של כן ולא. למשל- 1.       יש לך את יוסי? (השם שכתוב למעלה) 2.       יש לך את "ארבעה אנשים שאני אוהב במיוחד"? (השאלה) 3.       יש לך את רינה? (האופציה שמודגשת בכרטיסיה).   אם הוא הצליח לנחש אתה חייב להביא לו את הכרטיסייה. מחבר יישוב מתאים לכיתות הועלה בתאריך יעל דגן דרום השרון לכל הגילאים    
מטרות הפעולה: · יצירת רקע ומידע על השואה, יישור קו אצל החניכים. · המחשה לחניך מה היתה מציאות בה חיו הילדים בשואה, על מנת שישווה עם אורח חייו כיום ויבין את הפער. · פיתוח שיח על הקשיים והדילמות בזמן השואה.
מטרות הפעולה: להכיר את הגישה הדטרמיניסטית ואת הגישה האקזיסטנציאליסטית. לנקוט עמדה בשאלת אפשרות הבחירה- האם קיימת תמיד? לבחון את השפעת העמדה שלנו על חיינו.
מטרות הפעולה:1. החניך יגדיר לעצמו מה הוא מוכן לעשות עבור דברים שמפריעים לו.2. שהחניך יגדיר מה הוא יכול לעשות עם קבוצתו .3. שהחניך ישאל שאלות הקשורות לעשייה.
הצעה לפעולה בנושא הסרט.הנושאים המרכזיים: התבגרות, גישות חינוכיות, מימוש עצמי.תקציר הסרט:בשנת 1999, קן קרטר [סמואל ל.ג'קסון], בעל של חנות ספורט מצליחה, מקבל את הצעת העבודה להיות מאמן קבוצת הכדורסל של בית הספר התיכון הישן שבו למד והיה אתלט מצליח , באזור עני שבריצ'מונד, קליפורניה. עד כמה שנירתע מהגישה של השחקנים ובנוסף, כישורי המשחק המדכאים, קרטר התכוון לשנות את שניהם. הוא במיידית מטיל משטר נוקשה הכתוב בחוזים, אשר מציינים תנאים להתנהגות מכובדת, לבוש מתאים וציונים עוברים כהכרחים להשתתפות בקבוצה. הקבוצה, בית הספר ואפילו המנהל נחושים לעצור אותו, אך קרטר דוגל בערכיו ומוביל את שחקני הקבוצה לתוצאות שלא ציפו להן .
מטרות הפעולה: - החניך ידון בדמות האישה/ילדה/נערה דרך שימוש בטקסטים מוכרים ושונים . - החניך יבין כיצד עוברים מסרים מנקודות מבט שונות. - החניך ידון בנושא מגדר ויבין את משמעות המושג בימינו.
פעולה בצורת מסע שמטרתה להכיר את ערכי התנועה וסמליה, ולחזק את הקשר הרגשי בין החניך לתנועה.
מטרות הפעולה:1. החניך יכיר ויבין את המושג "שוויון ערך האדם". 2. החניך יבין כי שוויון ערך האדם הוא הערך המרכזי והמוביל בתנועה. 3. החניך ישליך את המושג שוויון על חייו שלו באופנים שונים. הנושאים המרכזיים: שוויון ערך האדם. תקציר הסרט: סרטון קצר ערוך המדבר על כך שהמטוס יוצא מכדור הארץ בזמן שכדור הארץ מושמד. יש למטוס אפשרות לנחות על אי בודד בכוכב אחר. הבעיה- חסר מצנח אחד! החניכים צריכים להחליט מי לא יינחת על האי הבודד.
עמוד 7 מתוך 31