גיתית גזית

מנהלת מחלקת חינוך קדם יסודי

טל': 03-9000667 | gitit@dsharon.org.il

מיכל לוי לנקרי

אחראית תחום גני הילדים

טל: 03-9000535 פקס: 03-9000536 michal@dsharon.org.il

קרן פרץ

מזכירת מחלקת קדם יסודי

טל: 03-9000532 פקס: 03-9000536  kerenp@dsharon.org.il

“החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים...“ אפלטון

מידעון קדם יסודי לשנה”ל תשע”ט 2018-2019 (קובץ pdf)

מחלקת חינוך קדם יסודי

מחלקת חינוך קדם יסודי הוקמה מתוך חשיבה מקצועית ליצירת רצף התפתחותי חינוכי.

חזון המחלקה הוא לתת לכל ילד בגיל הרך מסגרת חינוכית איכותית ומקצועית, לתת להורים כלים להורות מיטבית וליצור קהילה שותפה בגידול הילדים.

מטרותנו לתת את השירות המיטבי למסגרות החינוכיות השונות ביישובים בעלי מאפיינים שונים וגידול מתמיד במספר התינוקות והילדים ברחבי המועצה.

רשימת גני הילדים במועצה אזורית דרום השרון

גני החינוך המיוחד בדרום השרון

במועצה 4 גנים: גן אחד תקשורתי ושלושה גנים התפתחותיים.

הצוות החינוכי כולל גננת חינוך מיוחד, סייעות וצוות פרא-רפואי (קלינאית תקשורת, מרפא בעיסוק ומטפלת רגשית).

לכל ילד נבנית תוכנית אישית בהתאם לצרכיו.

צהרונים בדרום השרון

בתהליך משותף עם ועדי היישובים בבחירת זכיין שיפעיל צהרונים על פי חלוקה לאשכולות יישובים.
נקבעו סטנדרטים של איכות חינוך החל מתכנית לימודים ועד להזנה העומדת בדרישות משרד הבריאות.

אנו ממשיכים בנושא "תיווך" ובחודשיים הקרובים נתמקד בתיווך לתחושת יכולת ומסוגלות. "הורה שמספק את המרחב הבטוח, מאפשר, מלווה ומעודד ללמידה והתנסות, יוכל להוביל את ילדו לעבר המטרה" בגילאי 2-3 הילד חווה גילויים חדשים היוצרים אצלו תחושת כוח ומסוגלות. דמוי עצמי של ילד נוצר בעזרת תחושות יכולת ומסוגלות המתפתחות באמצעות מערכת היחסים שלו עם המטפלים המשמעותיים, הילד ניזון ממסרים שהמבוגרים מעבירים לו ומחוויות חיוביות או שליליות שהוא חווה. מכאן חשיבות רבה ליחס שהמטפל מעניק לילד, בדגש על יחס של כבוד והערכה, קבלה ואכפתיות לגבי רצונותיו, יכולותיו ופעולותיו, מתן עידוד, חשיבות וערך להישגיו של הילד ולמאמציו ומשוב ושבח בנוגע להתקדמות שעשה.
בחודשיים הראשונים של שנת הלימודים התמקדנו בפעילות עם הילדים בהכרת המסגרת החינוכית, חיזוק הקשר בין הילד למסגרת החינוכית וביסוס תחושת השייכות. בחודשיים הקרובים נמשיך לעסוק בתיווך ונתמקד בפן הרגשי. הרגש הינו חוויה סובייקטיבית ומשמעותית. הרגשות חשובים מאוד בתהליכים של קבלת החלטות, משפיעים בצורה משמעותית על למידה ועל הזיכרון ומספקים לנו את המוטיבציה והאנרגיה כדי להתמודד בחיי היום יום. מכאן, שישנה חשיבות עליונה ליכולת האישית של הילד להיות מודע לצורך האישי שלו ע"י זיהוי הצרכים והרצונות והבעתם באופן מילולי ובלתי מילולי. השאיפה היא שהילדים ילמדו להשתמש במילים ובתיאורים מדויקים יותר המתארים את תחושותיהם. כשהילדים מתקשים לבטא עצמם באופן ברור לעתים אנו…
הקשר הראשוני בין התינוק לבין המבוגר המטפל בו חיוני ביותר להתפתחות הילד. הקשר הראשוני יתבצע באמצעות ביטויים שהוגדרו כ- א"ב של אהבה (פרופ' קליין ז"ל). ביטויים אלה כוללים התנהגויות של הבעת חום, אהבה, מגע, קשר עין, קרבה פיזית, חיוך, השמעת קולות המבטאים רוך, זיהוי יוזמה מצד הילד ותגובה מותאמת של המבוגר ועוד. התנהגויות אלה מצד המטפלות-מחנכות בכיתות השונות מהוות את הבסיס הראשוני ליצירת קשר עם התינוקות והפעוטות בחודשיים הראשונים של שנת הלימודים. הן מגיבות לצרכי הילדים (פיזיים ורגשיים) בצורה רגישה ומותאמת ובכך בונות עמם קשר המבוסס על אמון ומבססות את תחושת השייכות. בחודשיים הראשונים המטפלות-מחנכות לומדות להכיר את הילדים דרך…
עמוד 4 מתוך 14

דברו איתנו :

התקשר עם המועצה בטלפון שליחת סמס למועצה שליחת וואצפ למועצה שליחת הודעה למועצה  בפייסבוק מסנג׳ר