גיתית גזית

מנהלת היחידה לגיל הרך

טל': 03-9000667/580 | gitit@dsharon.org.il

מאיה נחום

ע' מנהלת היחידה ויועצת חינוכית לגיל הרך

טל': 03-9000670 | maya@dsharon.org.il

לוגו היחידה לגיל הרך

חזון היחידה לגיל הרך

היחידה לגיל הרך החלה את דרכה במועצה תחת המחלקה לשירותים חברתיים. חזון היחידה הינו לתת לכל ילד בגיל הרך מסגרת חינוכית איכותית ומקצועית וכן לתת להורים כלים להורות מיטבית.

בתחילה, היחידה הייתה אחראית על מעון היום בנווה ימין ולאורך השנים הוקמו 2 מעונות נוספים בצור יצחק.בתקופה האחרונה קיבלה המועצה הרשאה להקים 2 מעונות נוספים בכפר סירקין ובצור יצחק.

במקביל למעונות היום היחידה עסקה בפרויקטים שונים כמו קבוצת "אימהות מדברות" – קבוצת נשים בחופשת לידה שנפגשה אחת לשבוע, קיימנו פורום מנהלות מסגרות פרטיות במסגרת מרכז חיבורים שמטרתו לתת ייעוץ, הדרכה וליווי למסגרות חינוך פרטיות, סדרת הרצאות "הורות לדרך" יחד עם תכנית עיר ללא אלימות ועוד.

היחידה לגיל הרך עברה לאגף החינוך, נוער וספורט מתוך חשיבה מקצועית ליצירת רצף התפתחותי חינוכי. אנו נמשיך לפעול במרץ על מנת לספק שירותים לילדים בגיל הרך ולשתף פעולה עם הגורמים השונים באגף החינוך ובמחלקות השונות במועצה.

"תיווך להרחבה" הינו הנושא האחרון ביחידות ההוראה לשנת הלימודים תשע"ז בנושא "תיווך". הרחבה על פי קליין (2006) הינה "התנהגות הוראתית המתרחשת כאשר המבוגר "מותח" את חוויותיו ואת התנסויותיו של הילד מעבר ל"כאן ועכשיו". ההרחבה כוללת מתן הסברים, השוואות, התייחסות לקשרים בין תופעות, קשרים בין עבר, הווה ועתיד, קשרים סיבתיים, הצגת רצפים ועוד".
בקרוב יוחל בבניית מעונות יום לילדים בצור יצחק ובכפר סירקין לאחר קבלת הרשאה תקציבית ממשרד הכלכלה והמסחר. מצ״ב פוסט של ראש המועצה בנושא.
אנו ממשיכים בנושא "תיווך" ובחודשיים הקרובים נתמקד בתיווך לתחושת יכולת ומסוגלות. "הורה שמספק את המרחב הבטוח, מאפשר, מלווה ומעודד ללמידה והתנסות, יוכל להוביל את ילדו לעבר המטרה" בגילאי 2-3 הילד חווה גילויים חדשים היוצרים אצלו תחושת כוח ומסוגלות. דמוי עצמי של ילד נוצר בעזרת תחושות יכולת ומסוגלות המתפתחות באמצעות מערכת היחסים שלו עם המטפלים המשמעותיים, הילד ניזון ממסרים שהמבוגרים מעבירים לו ומחוויות חיוביות או שליליות שהוא חווה. מכאן חשיבות רבה ליחס שהמטפל מעניק לילד, בדגש על יחס של כבוד והערכה, קבלה ואכפתיות לגבי רצונותיו, יכולותיו ופעולותיו, מתן עידוד, חשיבות וערך להישגיו של הילד ולמאמציו ומשוב ושבח בנוגע להתקדמות שעשה.
עמוד 1 מתוך 10